De 5 leukste corona reclames van 2020

We zitten al zo’n beetje het hele jaar thuis. Dus is het niet gek dat er meer TV wordt gekeken en dat we meer online zitten. Voor bedrijven die nog budget hebben om te adverteren biedt dat extra mogelijkheden om nóg meer mensen te bereiken. De emotionele corona reclames voorzien van een flinke portie pianomuziek die inhaken op een gevoel van saamhorigheid kennen we nu wel. Niks mis mee, maar het kan ook anders. Hieronder vijf van mijn favoriete corona reclames die gebruik maken van humor en veel creativiteit. 

1. Drogerie Rossman: Apotheek of discotheek? (Duitsland)

Weer een weekend zonder clubbezoek.. Of toch niet? Dit is best wel een bizarre reclame, en het kan niet anders dan dat deze uit Duitsland komt. 

2. HEINZ: Good things take time (Canada)

Puzzelen is helemaal terug. Heinz Ketchup heeft dit ook door en haakt daar slim op in. Hoe? Met misschien wel de moeilijkste puzzel van allemaal. Want goede dingen kosten tijd, en tijd hebben we nu genoeg. 

3. Soda Stream & Snoop Dogg: The small things (VS)

Snoop Dogg is altijd zo vrolijk omdat hij geniet van de kleine dingen in het leven. Ook tijdens de feestdagen. Maar door gebruik te maken van een Soda Stream doet hij toch grootse dingen voor het milieu.  

4. Apple: Creativity Goes On (VS)

Behoorlijk Amerikaans, maar deze corona reclame van Apple toont wel heel mooi de kracht van de creativiteit die in ons allen zit. 

5. Duitse overheid: Samen tegen corona (Duitsland) 

Hilarische reclame van de Duitse overheid. Een oudere man kijkt vanuit de toekomst terug op de winter van 2020 en zijn heroïsche daden tegen het onzichtbare gevaar. Namelijk: Helemaal niks doen. Deze reclamecampagne is een internet rage geworden en duikt op diverse grote media op zoals onder andere bij de BBC.

Wat is jouw favoriete corona reclame?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *