Helicopterstunt bedankt bazen in Nederland

WishWish NL B.V., uitvinder van beleveniscadeau de Pluim, zette op woensdag 2 november een onbemande helikopter (Drone) voorzien van camera’s in om hun doelgroep op een spectaculaire manier te bereiken. De drone maakte een vlucht langs de hoogste verdiepingen van diverse bedrijven rondom de Amsterdam Arena en bedankte hiermee de bazen van Nederland.

 

Een actie met reactie
De actie met de drone speelt handig in op de kracht van sociale media. Onder de hashtag #bedanktbaas werd zowel door de initiatiefnemers als de toeschouwers driftig getwitterd. “Er vliegt niet elke dag een helikopter voor je raam,” aldus Michiel van der Linde, marketing manager van Bank of Scotland. Mensen in de kantoren maakten foto’s en filmpjes van de voorbij vliegende drone en deelden deze onmiddellijk met hun sociale netwerk.

Vera Verkooijen, content marketeer bij WishWish NL B.V. legt uit: “Wij geloven dat belevenissen de ultieme positieve herinnering opleveren en stellen daarom hoge eisen aan de ‘funfactor’ van onze eigen marketingactiviteiten. Deze actie past goed in onze strategie.”

Deze ludieke actie, in samenwerking met actiemarketing bureau Goud Activatie en guerrillamarketing bureau Raúl & Rigel, is onderdeel van een cross-mediale eindejaarscampagne. Met de campagne ‘Je weet niet wat je beleeft, als je met Kerst de Pluim geeft!’ wordt dit jaar het plezier voor de gever van de Pluim in de spotlight gezet. Het doel is dat medewerkers en relaties zich persoonlijk gewaardeerd voelen omdat ze zelf hebben mogen kiezen uit een veelzijdig assortiment.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *