Elk bedrijf, merk, organisatie of goed doel (en misschien zelfs wel ieder mens) is op zoek naar hetzelfde: Aandacht. En aandacht scoor je alleen door op te vallen. Maar hoe val je nou nog echt op in deze tijd? Want reclame is overal om ons heen. De gemiddelde Nederlander ziet zelfs honderden tot duizenden reclame-uitingen per dag. Met zoveel verschillende prikkels wordt het steeds moeilijker om je boodschap over te brengen op je publiek.
Sowieso is het slim om gebruik te maken van een opvallende combinatie van kleuren, beelden, teksten en geluiden die jouw merk of bedrijf doen opvallen. En natuurlijk maak je gebruik van de marketingkanalen die het beste resultaat opleveren voor jouw doelen.
Misschien wil je als aanvulling op je standaard kanalen eens iets anders proberen en gebruik maken van guerrilla marketing. Door gebruik te maken van guerrillamarketing worden mensen op creatieve wijze verrast en wordt de aandacht op je bedrijf of merk gevestigd. Om inspiratie op te doen vind je hieronder een lijst met 60 super creatieve guerrilla marketing voorbeelden. Misschien brengt het je op ideeën voor je volgende campagne.
Ken jij nog andere goede voorbeelden van guerrilla marketing? Deel ze met me zodat ik ze kan toevoegen aan deze lijst met creatieve guerrilla marketing voorbeelden! Ook ben ik altijd op zoek naar andere vormen van creatieve marketing. Mooie reclames, creatieve campagnes of voorbeelden van merken die op een unieke manier proberen op te vallen. Post ze hieronder of stuur me even een berichtje via de contactpagina.
Ik kom nu pas dit overzicht tegen, maar bedankt voor het delen. Staan enkele prachtige vormen van guerillamarketing tussen!