Pavlov meets guerrillamarketing: gratis hondenvoer uit billboards

In Duitsland maakt het bedrijf GranataPet op een vernieuwende manier gebruik van billboards. Voorbijgangers die hun hond uitlaten worden gevraagd om in de buurt van het bord in te checken bij foursquare. Foursquare is een locatie gebaseerd platform waar je via je smartphone op steeds meer plekken kan ‘inchecken’ om anderen te laten weten waar je bent. Wie bij de billboard van GranataPet incheckt via foursquare ontvangt direct een beloning in de vorm van hondenbrokken. Op deze manier creëert het bedrijf bij voorbijgangers een hele leuke beleving omtrent hun merk. Behalve het zien van reclame kan meteen het product worden uitgetest. Zeer interactief dus. Daarnaast is het virale effect erg groot doordat de checkins bij foursquare vaak worden gedeeld via facebook. Social media in combinatie met buitenreclame, hier gaan we vast en zeker meer van zien!

Mediabureau: Agenta, Berlin, Hamburg, Münster (Germany)

5 gedachten over “Pavlov meets guerrillamarketing: gratis hondenvoer uit billboards

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *