Guerrilla actie benadrukt belang social media in Waalwijk

In het Brabantse dorp Waalwijk zijn alle bedrijven in de nacht van maandag op dinsdag (17 mei) beplakt met een “Vind ik Leuk” of “Vind ik niet leuk” sticker. Grote opschudding in de ochtend omdat deze ondernemers niet wisten waar de actie voor was, of wat het doel van de actie inhield. De enige verwijzing was naar een website www.verdiendeduim.nl waar op dat moment een aftellende klok te zien was.

Guerrilla actie
Later op de ochtend liep de klok af en werd het de Waalwijkse ondernemer duidelijk dat het om een Guerrilla actie ging van het marketingbedrijf “Siege Marketing”. Via de sticker en de site verdiendeduim.nl wil Siege Marketing aandacht vragen voor het social media beleid van bedrijven in Waalwijk en de bedrijven of belonen (bij een duim omhoog) of met de neus op de feiten drukken (bij een duim omlaag) over het social media beleid van de onderneming.

Juan Rekers en Sonny de Laat van Siege Marketing; “De actie ontstond toen wij het social media beleid van de Waalwijkse ondernemer in kaart brachten. Toen het bleek dat slechts 17% van de Waalwijkse ondernemingen actief gebruik maakt van social media vonden we dat we iets moesten met deze informatie”.

Meetfactoren
”Bij de meetfactoren hebben we allereerst gekeken naar basale, eenvoudige zaken zoals ‘Zijn de social media pagina’s gekoppeld aan de bedrijfswebsite’ en ‘Zijn de social media actueel‘. Hierop konden we al een grote schifting aanbrengen in ‘Vind ik Leuk’ en ‘Vind ik niet leuk’. Om hierna een goede vergelijking te maken zijn we de social media van de bedrijven met behulp van ‘Klout’ gaan vergelijken, en zijn de social media beoordeeld aan de hand van invloed, maar ook communicatie, delen van kennis of ervaring, voorstellen en verkoop via social media”, aldus Juan en Sonny van Siege Marketing.

Top 10 bedrijven
Uiteindelijk zijn er 10 Waalwijkse ondernemingen naar voren gekomen die een voortrekkersrol qua social media innemen in Waalwijk. Klik hier voor de top 10.

En hoe staat het nou met de inzet van social media in Waalwijk? Tijdens de actie werden er  53 “Vind ik leuk” stickers en 600 “Vind ik niet leuk” stickers geplakt…

Voor meer info over social media zie onderstaande twee links:
•    Social media is vaak effectiever dan een website: Frankwatching.nl
•    Bedrijven “doen maar wat” met social media: Brabantsdagblad.nl

Campagnecredits
Creatie: Sonny de Laat, Juan Rekers – Siege Marketing
Strategie: Sonny de Laat – Juan Rekers – Siege Marketing
Online: Francesco Meulbroek – Siege Marketing
PR:  Siege Marketing

www.siege-marketing.nl

2 gedachten over “Guerrilla actie benadrukt belang social media in Waalwijk

  1. Wat een slimme en leuke actie van Siege marketing. Klout is inderdaad een handige tool om te gebruiken om de invloed meetbaar te maken. Als monitoring bedrijf maken wij hier ook graag gebruik van en hebben wij het geïntegreerd in de persoonlijke portal van onze klanten.

    1. Een erg leuke actie dat zeker! Ik kende persoonlijk Klout nog niet maar hij staat nu in mijn favorieten. Erg handig om invloed te monitoren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *