5 supercreatieve acties van McDonald’s

McDonalds LogoDat Mcdonald’s heel veel reclame maakt om haar fastfood aan de man te brengen weten we allemaal. Maar kende je deze vijf acties al?

1. Placemats: Om haar nieuwe verse salades te promoten in Israël werd voor McDonalds deze placemat ontworpen. De nieuwe salade wordt vers voor je gemaakt en daarom zijn de placemats ontworpen in de vorm van snijplanken. Er zijn een miljoen exemplaren gedrukt en verspreid over alle McDonald’s restaurants in Israël.

Guerilla marketing mcdonald's

Voor de mensen die geen Hebreeuws kunnen lezen, er staat: Vers klaargemaakt, alleen op bestelling.

2. Parasols: In Toronta in Canada zorgt McDonalds voor schaduw voor strandgangers door middel van deze bizarre parasols:

Guerilla marketing mcdonald's beach

3. Stoom: Weer in Canada, ditmaal in Vancouver, is een stoommachine in een bushokje geplaatst welke om de zoveel tijd begint te stomen om gratis koffie te promoten. Heel geinig gedaan. Check het filmpje:

4. Koffie: Deze vind ik zelf erg leuk. Uit dit bushokje wordt, ter promotie van de gratis koffie actie, elke dag koffie gehaald tot het op is..

Mcdonald's guerrilla coffee

5. Zebra: Om af te sluiten de volgende guerrilla-actie waarbij het bedrijf heel slim gebruik maakt van de strepen van een zebrapad tijdens een groot festival in Zwitserland.

Guerilla marketing mcdonald's

3 thoughts on “5 supercreatieve acties van McDonald’s

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *